Villkor

Här finner ni våra villkor gällande betalning, leverans, returer och reklamationer. Har ni övriga frågor ber vi er att kontakta oss direkt.

Leverans

Order
Sänds samma dag. TIAB använder Posten för paketfrakt inom Sverige och TNT i Norge. Skrymmande varor längre än 1,2m eller tyngre varor så som släpvagnsaxlar sänds med Schenker eller annat lämpligt sätt.

Brev
Postens regler för A-post, upp till 1000 gram sändes till fast pris.

Betalning

Faktura via mail 30 dagar netto.

Retur

Vid retur hämta en returblankett här eller kontakta oss så skickar vi en blankett till dig. Beslutar du dig sedan att skicka tillbaka varan skall den vara TIAB tillhanda inom 14 dagar.
Ej komplett ifylld retursedel, eller annan ej godkänd retur efter kontroll av oss, skickas tillbaka med mottagarfrakt, alternativ kasseras den av oss efter överenskommelse (se returregler nedan.) I övrigt hänvisar vi till SBFs allmänna leveransbestämmelser(SBF05).


Returregler
Retur inom 30 dagar, ingen returavgift om följande punkter är uppfyllda.
- Returblankett korrekt ifylld och bifogad med retursändningen.
- Varan är oanvänd och oskadd.
- Varans original emballage skall vara intakt och inte vara försedd med någon märkning eller dylikt.
- Satser eller Paket-artiklar skall returneras i komplett skick.
- Frakt betalas alltid av avsändaren

Returer efter 30 dagar lika regler som ovan men med returavdrag på 20 %.

Varor som vi inte tar i retur:
- Varor som för oss inte är normala lagervaror (beställningsvaror), Varor köpta vid kampanjer eller utförsäljning.
- Varor som har utgått från vårt sortiment.
- Varor som är mer än 1 år gamla.

Vid retur av varor som är felexpedierade av TIAB - där står vi naturligtvis för hela returkostnaden under förutsättning att:
- Du kontaktar oss för returnummer (RMA nummer) och berättar vad som blivit fel.
- Då skickar vi en returfraktsedel.

OBS! Gods som skall returneras till oss, får enbart skickas med Postens företagspaket, SCHENKER eller DHL. Gods som returnerats till oss med Postens privatpaket (utlämningsställe) hämtas inte ut av TIAB och går då tillbaka till avsändaren utan hantering.

Reklamation

Vid uppstått problem och önskan att göra en reklamation behöver du kontakta TIAB. Hämta därefter en reklamationsblankett här eller kontakta oss så skickar vi en blankett till dig. Beslutar du sedan att skicka tillbaka varan skall den vara TIAB tillhanda inom 14 dagar. Ej komplett ifylld reklamationsblankett eller annan ej godkänd retur efter kontroll av oss, skickas tillbaka med mottagarfrakt, alternativ kasseras den av oss efter överenskommelse (se returregler nedan.) I övrigt hänvisar vi till SBFs allmänna leveransbestämmelser(SBF05 ).

Returregel för reklamerad vara
Reklamationsblankett korrekt ifylld bifogas med retursändningen. Ange nettokostnad för returfrakten (krediteras vid godkänd reklamation). En kopia på faktura (mellan TIAB och återförsäljare) och kvitto (mellan återförsäljare och slutkund) eller liknande som bekräftar inköpsdatum, skall bifogas med reklamationsrapporten.

Godkänd reklamation krediteras av oss. Ej godkänd reklamation återsänds på kundens bekostnad eller skrotas enligt överenskommelse.
Reklamerad vara, ifylld reklamationsrapport och kopia på dokument som styrker att varan omfattas av reklamationsrätt insändes på avsändarens bekostnad till TIAB.

×

tillagd

Till kundvagnen